Morning Glory

Morning Glory, originally uploaded by tjunkie (Art is never finished, only abandoned).

I came around this photo I found on flickr… Other people maybe tak npk significant nya tp once aku tgk gambar ni satu perkataan muncul dlm kepala otakku..I P O H …..yaaa Ipoh, tmpt kelahiranku, tmpt jatuh bangun ku, tmpt aku start kehidupan ku..landscape yg unik ni dgn berlatarkan gunung batu kapur dan tasik/lombong hanyalah terdapat di Ipoh.. Ingat lg time aku sekolah2 dulu kalau free je hari Sabtu aku dan member2 kayuh basikal ramai2 pegi 1 gua yg bernama Gua Kek Lok Tong dkt Rapat Setia.. Kat blakang gua tu ade la taman2 utk org beriadah ngan ada tasik mcm ni… Best gile time tu

Tgk gambar ni jugak membuatkan ku sedikit homesick.. Bila la nk balik msia nih..Tak sabar nk blk n capture landscape di msia byk2.. Takpe2, tahan lagi 8 bulan…

*edit: Photographer asal tu dah pun mengesahkan yg gambar itu diambil dari Gua Kek Lok Tong… looks like my memory still serve me well…

Tinggalkan Jawapan

